.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری هکر اینستاگرامی با کلاهبرداری میلیاردی
رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی به حساب کاربری شهروندان اقدام به کلاهبرداری ۹ میلیارد ریالی کرد، خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندرانی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنان در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

او می‌گوید: با ارائه مستندات شکات مشخص شد، متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شهروندان، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای مازندران متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می‌کرد که با اقدامات فنی پلیس، متهم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در پایتخت دستگیر شد.

او انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد، ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به ۹ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران با توصیه به کاربران گفت: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام‌های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می‌گیرد، خودداری کنند.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.